Pages

Followers

Saturday, August 11, 2012

CHOC PUDING ALA TRIFLE

CHOC PUDING ALA TRIFLE

Bahan-bahan

~ Kek swiss roll (saya beli kek London swiss roll mana ada je)
~ 1 pek jeli kristal tanpa perisa (saya guna perisa raspberry sebab itu aje yang available kat rumah hehee... )
~ 1/2 cawan serbuk koko
~ 1 cawan gula (untuk kes saya, sila kurangkan gula sebab jeli kristal perisa raspberry dah cukup manis dah)
~ 1/2 cawan susu tepung (saya gantikan dengan hot choco 3-in-1 1 pek)
~ 1/2 sudu teh garam
~ 4 1/4 cawan air
~ 1/2 sudu esen vanilla (ni saya tak letak sebab takde)
~ 3 sudu besar butter


Cara

1 Masukkan segala bahan kecuali kek swiss roll dan butter ke dalam periuk.
2 Kacau selalu hingga mendidih.
3 Masukkan butter. Kacau lagi hingga pekat.
4 Susun kek swiss roll dalam bekas acuan.
5 Tuangkan choco pudding yang dah pekat/masak tadi ke dalam acuan.
Sejukkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...