Pages

Followers

Thursday, December 6, 2012

GADGET BARU KU YANG CUKUP MEMBANTUKU...


SALAM SEMUA,

Akak cukup seronok bila ada chef memperkenalkan cooker ni pada akak. Maklumlah akak kerja..Bila dapat cooker ni terus akak buat eksperimenlah..Memang cukup senang dan mudah. On jer teruskita masak ke atasnya..Nak panggang ke, nk buat BBQ ke, nak masak nasi pun boleh, nak buat kuih pun boleh. Kalau panggang daging, akak dapat jimat masa berbanding bila panggang di atas dapur gas. Kalau guna dapur gas atau dapur arang: penyediaannya lambat..satu lagi yang tak tahan ialah asapnya...penuh rumah..tapi bila guna cooker ni, asap tak der..relak jer, panas pun tak..10 minit jer daging dah masak.

Kalau pegi hotel boleh bawak ni..boleh masak kat situ sbb dia tak der asap, cuma bau jer lah ade. kalau bawak makanan yg dh siap pun masuk hotel, ada bau jugak..betul kan. Di samping ada ciri2 keselamatan dia mudah dicuci, Cuma guna towel yg bersih terus lapkan palate yg digunakan. mudah kan?

Kalau sesiapa yang berminat bolehlan PM akak di Facebook. (http://www.facebook.com/kakjiejie) ye!.. 







                                     KUIH BINGKA PANDAN




                                                   STEAMBOAT














MASAK NASI TK BERKERAK





                                                BAKAR DAGING




                                                NI DIA 1 SET..











                                                     KUIH CARA


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...